Документація вихователя ДНЗ
1.Табель відвідуваності.
Він необхідний для того, щоб щоденно фіксувати кількість дітей в групі. Це допомагає забезпечити харчування дітей і проведення занять (роздатковий матеріал для кожної дитини). Також він допомагає відстежити захворюваність дітей в певний період.Відмічається температура для повітряних ван.
2.Відомості про дітей і їх батьків.
В офіційно прийнятій практиці в спеціальному журналі зазвичай є наступні відомості про дітей, які відвідують групу:
- прізвище, ім'я дитини;
-дата народження;
- адреса проживання та телефони;
-ПІБ батьків, бабусь і дідусів;
- місце роботи батьків та телефони;
-соціальні статус сім'ї (кількість дітей у сім'ї, житлові умови, повна - неповна сім'я).
Подібна інформація виникає тактовного спілкування вихователя з батьками та іншими членами сім'ї. Причому ці відомості повинні бути конфіденційними, бо мова йде про благо дитини.
3.Лист здоров'я.
Вихователі працюють в тісному контакті з медичним персоналом дитячого садка. У практиці важливо виробити диференційований підхід до дітей з урахуванням стану їх здоров'я. Для цього в групах є так звані «Листи здоров'я», які заповнюються медичним персоналом. Як відомо, для формування правильної постави і профілактики порушень зору важливе значення має правильна посадка дітей за столом, для чого кожному дитині підбирається комплект меблів. Зростання і вага дітей визначається 2 рази на рік, відповідно і комплект меблів повинен визначатися 2 рази в рік.
Лікар здійснює розподіл дітей за групами здоров'я. У практичній роботі вихователя важливі саме рекомендації, а не клінічний діагноз (він є лікарською таємницею). Все перераховане відображається в «Листку здоров'я» на кожну дитину.
4.Віковий список дітей.
Склад дітей в одній і тій же групі неоднорідний за віком, і різниця може доходити до року. Вихователі повинні враховувати вік кожної дитини в групі, так як різниця у віці впливає на особливості індивідуального підходу до кожного з дітей. Наприклад, якщо в групі діти трьох років з половиною років і чотирьох років, то у взаєминах з ними вихователь повинен враховувати вікові зміни психіки, пов'язані з «кризою трьох - чотирирічних». У одних дітей активна фаза кризи в розпалі, в інших - криза завершується, вони поступово стають більш контактними і керованими і отже можуть більш продуктивно і комфортно відчувати себе в колективі. Простий список з зазначенням віку може допомогти запобігти дуже серйозні проблеми в групі.
5.Сітка освітньої діяльності.
Сітка освітньої діяльності допомагає систематизувати роботу з дітьми протягом поточного місяця. Відповідно до вимог Санпіну від 20.12.2010 N164 про максимально допустимому обсязі освітньої навантаження у першій половині дня в молодшій і середній групах не перевищує 30-40 хвилин відповідно, а в старшій та підготовчій 45 хвилин і 1.5 години відповідно. В середині часу, відведеного на безперервну освітню діяльність, проводять физкультминутку. Перерви між періодами безперервної та освітньої діяльності - не менше 10 хвилин.
6.План роботи на місяць.
Для конкретизації та коригування виховно-освітньої роботи передбаченої перспективним планом, вихователь використовує в роботі календарні плани. Для зручності користування планом вихователь ділить його на дві частини: перша і друга половина дня. Пишеться за циклограмою на даний вік.
Він необхідний для того, щоб щоденно фіксувати кількість дітей в групі. Це допомагає забезпечити харчування дітей і проведення занять (роздатковий матеріал для кожної дитини). Також він допомагає відстежити захворюваність дітей в певний період.Відмічається температура для повітряних ван.
2.Відомості про дітей і їх батьків.
В офіційно прийнятій практиці в спеціальному журналі зазвичай є наступні відомості про дітей, які відвідують групу:
- прізвище, ім'я дитини;
-дата народження;
- адреса проживання та телефони;
-ПІБ батьків, бабусь і дідусів;
- місце роботи батьків та телефони;
-соціальні статус сім'ї (кількість дітей у сім'ї, житлові умови, повна - неповна сім'я).
Подібна інформація виникає тактовного спілкування вихователя з батьками та іншими членами сім'ї. Причому ці відомості повинні бути конфіденційними, бо мова йде про благо дитини.
3.Лист здоров'я.
Вихователі працюють в тісному контакті з медичним персоналом дитячого садка. У практиці важливо виробити диференційований підхід до дітей з урахуванням стану їх здоров'я. Для цього в групах є так звані «Листи здоров'я», які заповнюються медичним персоналом. Як відомо, для формування правильної постави і профілактики порушень зору важливе значення має правильна посадка дітей за столом, для чого кожному дитині підбирається комплект меблів. Зростання і вага дітей визначається 2 рази на рік, відповідно і комплект меблів повинен визначатися 2 рази в рік.
Лікар здійснює розподіл дітей за групами здоров'я. У практичній роботі вихователя важливі саме рекомендації, а не клінічний діагноз (він є лікарською таємницею). Все перераховане відображається в «Листку здоров'я» на кожну дитину.
4.Віковий список дітей.
Склад дітей в одній і тій же групі неоднорідний за віком, і різниця може доходити до року. Вихователі повинні враховувати вік кожної дитини в групі, так як різниця у віці впливає на особливості індивідуального підходу до кожного з дітей. Наприклад, якщо в групі діти трьох років з половиною років і чотирьох років, то у взаєминах з ними вихователь повинен враховувати вікові зміни психіки, пов'язані з «кризою трьох - чотирирічних». У одних дітей активна фаза кризи в розпалі, в інших - криза завершується, вони поступово стають більш контактними і керованими і отже можуть більш продуктивно і комфортно відчувати себе в колективі. Простий список з зазначенням віку може допомогти запобігти дуже серйозні проблеми в групі.
5.Сітка освітньої діяльності.
Сітка освітньої діяльності допомагає систематизувати роботу з дітьми протягом поточного місяця. Відповідно до вимог Санпіну від 20.12.2010 N164 про максимально допустимому обсязі освітньої навантаження у першій половині дня в молодшій і середній групах не перевищує 30-40 хвилин відповідно, а в старшій та підготовчій 45 хвилин і 1.5 години відповідно. В середині часу, відведеного на безперервну освітню діяльність, проводять физкультминутку. Перерви між періодами безперервної та освітньої діяльності - не менше 10 хвилин.
6.План роботи на місяць.
Для конкретизації та коригування виховно-освітньої роботи передбаченої перспективним планом, вихователь використовує в роботі календарні плани. Для зручності користування планом вихователь ділить його на дві частини: перша і друга половина дня. Пишеться за циклограмою на даний вік.
7.Діагностика.
Кожен вихователь повинен вивчати своїх вихованців, стежити за особливостями їх розвитку. Вивчати треба в системі і постійно. Для цього існують карти з діагностики знань, умінь, навичок дітей за всіма видами діяльності та підсумкові таблиці результатів засвоєння дітьми програми.
Діагностику вихователь повинен проводити на початку і наприкінці навчального року, що дасть йому можливість порівняти результати засвоєння дітьми програми і своєчасно провести корекцію пізнавальних процесів у бік досягнення дитиною вікових норм.
8.Самоосвіта.
Суспільство постійно пред'являє вимоги до системи освіти. Вихователь зобов'язаний своєчасно знайомитися з новаціями, поповнювати професійний потенціал, удосконалювати педагогічну майстерність, застосовуючи на практиці нові освітні технології. Вихователь повинен вести зошит з самоосвіти, записуючи в неї назва вивченої літератури, назву та автора зацікавила його статті, вказуючи сторінки з найбільш значимою інформацією. Далі слід обговорити з колегами вивчене на педагогічній нараді або педраді. При використанні новацій необхідно придбати або виготовити дидактичні посібники згідно з рекомендаціями автора.
Кожен вихователь повинен вивчати своїх вихованців, стежити за особливостями їх розвитку. Вивчати треба в системі і постійно. Для цього існують карти з діагностики знань, умінь, навичок дітей за всіма видами діяльності та підсумкові таблиці результатів засвоєння дітьми програми.
Діагностику вихователь повинен проводити на початку і наприкінці навчального року, що дасть йому можливість порівняти результати засвоєння дітьми програми і своєчасно провести корекцію пізнавальних процесів у бік досягнення дитиною вікових норм.
8.Самоосвіта.
Суспільство постійно пред'являє вимоги до системи освіти. Вихователь зобов'язаний своєчасно знайомитися з новаціями, поповнювати професійний потенціал, удосконалювати педагогічну майстерність, застосовуючи на практиці нові освітні технології. Вихователь повинен вести зошит з самоосвіти, записуючи в неї назва вивченої літератури, назву та автора зацікавила його статті, вказуючи сторінки з найбільш значимою інформацією. Далі слід обговорити з колегами вивчене на педагогічній нараді або педраді. При використанні новацій необхідно придбати або виготовити дидактичні посібники згідно з рекомендаціями автора.
Немає коментарів:
Дописати коментар